poniedziałek, 27 marca 2017

Geniuszem być ;>

W życiu każdego człowieka przychodzi taki moment, w którym odsuwa się od dramatów i ludzi, którzy te dramaty tworzą. Człowiek powinien wtedy zapomnieć o wszystkich złych rzeczach i zacząć skupiać się tylko na tych dobrych. I to wszystko właśnie pokazuje nam Pola – tytułowa Geniuszka.



Monika Szczesiak urodziła się w 1982 roku i obecnie mieszka w Wejherowie. Jest autorką takich książek, jak: Hanka. Historia pewnego pałacu, wydanej w 2012 roku, oraz Hanka na tropie skarbu – z 2013.

Geniuszka to kolejne ''dziecko'' Moniki Szczesiak. Opowiada ona o dziewczynie po załamaniu nerwowym, która zaczyna życie od nowa. Za poradą swojego psychoterapeuty Pola podejmuje pracę jako pomoc domowa u dwóch braci, Leona i Tobiasza, byłego żołnierza, który po wypadku dochodzi do siebie. Pojawienie się dziewczyny wywraca do góry nogami życie nie tylko braci, ale także ich najbliższych osób. Sama Pola jednak będzie musiała przewartościować wszystko to, czym kierowała się w życiu. Czy jej się to uda? Aby się tego dowiedzieć, powinniście sięgnąć po tę książkę!

...najlepsze koleżanki nie oceniają się nawzajem. One oceniają innych, razem.

Do Geniuszki – przyznam szczerze – podchodziłam trochę jak do jeża. Coś mnie powstrzymywało, ale z drugiej strony byłam jej bardzo ciekawa. I kiedy w końcu udało mi się do niej zabrać – nie było mnie dla świata przez dwa dni. Jest to poruszająca nawet zatwardziałe serca, czasem zabawna powieść, która pokazuje nam, że aby odnaleźć siebie, trzeba na chwilę o sobie zapomnieć. 

Nie mam zamiaru zostawiać wszystkiego na specjalne okazje. Żyję i to jest specjalna okazja

Jest to zupełnie inna książka niż te, które w dzisiejszych czasach możemy znaleźć na rynku wydawniczym. To swojego rodzaju powieść obyczajowo-psychologiczna, napisana prostym językiem, tak aby każdy czytelnik mógł się w niej odnaleźć. Możemy w niej znaleźć wiele inspirujących i ciekawych cytatów, które możemy wykorzystywać w codziennym życiu. 

Jestem pod wrażeniem tej książki i z czystym sumieniem polecam ją każdemu. Bardzo podobała mi się w niej pewnego rodzaju gra słów. Na chwilę uwagi zasługuje także okładka; niby nic na niej nie ma – ot, zwykła kartka – lecz czasem zwykłe okazuje się niezwykłe i znaczy tak wiele... 

Geniuszka pokazuje, że z każdej sytuacji jest wyjście, oraz próbuje naprowadzić nas na tę właściwą ścieżkę naszego życia. Dlatego polecam ją każdemu, kto szuka książki, przy której można pomyśleć i się nie znudzić.

1 komentarze:

  1. Bardzo fajnie zapowiadasz tą książkę. Będę jej musiała poszukać :)

    OdpowiedzUsuń

 

Przy kawie pisane ;) Template by Ipietoon Cute Blog Design